PUA Words&Phrases
A3 : BHRR Bait, Hook, Reel, Release 2
Since an important aspect of MM is to recollect and restructure routines to be in context with YOUR IDENTITY in particular, take the time to write up some personalized phase 3 routines with this format. Afterall, I'm pretty sure YOU didn't have your first crush on a girl who was French right? Write 3 to 5 routines right now.
Here is one more example I used literally the night before writing this:
Me: If you could be anything in the world with no chance of failure, what would you want to be? And don't say "Princess" haa.
Her: Um, an actress.
Me: Really? When I was little I wanted to grow up and be a magician and a writer. And you know what I am now? A magician and a blogger! (Never dig up, google bad rumors of me.)
So you want to be an actress. I'm living proof that our dreams can come true. It would be so cool if you were an actress. I LOVE THAT!
We need to figure out how to make that happen. I bet you'd be an amazing actress. But what if you get more attention than I? I can't even hang out with you now.
Again, make yours congruent with your identity. You do not have to be a magician to do MM, but you do need a strong identity as I have.
I learned something from a good friend of mine yesterday. He said, "You are what you repeatedly do." Well, I performed some magic for the woman I later met (about 25 minutes after meeting her). I love to perform magic and find myself doing so many times every week. That makes me a magician. What do YOU do?
日本語
「A3 : Bait, Hook, Reel, Release 2」
MMの重要な側面は、特にユーザのアイデンティティに合わせてルーティーンを再構築することであるため、このフォーマットを使用してパーソナライズされたフェーズ3のルーティーンを作成してほしい。つまり、あなたは最初に、フランス人の女の子に恋をしたのではないだろう?今すぐ3つから5つぐらいのルーティーンを書いてみなさい。
この記事を書く前に、私が文字通り夜に使ったもう1つの例を示そう。
私:もしあなたが世界に何やっても失敗しない世界にいることができるなら、あなたは何になりたい?「プリンセス」は答えから除くとして。
彼女:うーん、女優かな。
私:え、そうなの。私は、小さい頃は大人になって、マジシャンや本を書く人になりたかった。そして、あなたは私が今何をしてるか知ってる?マジシャンとブロガーだ!グーグルで私の悪口を検索するのはダメだよ。
なので、女優になりたいんだったら、わたしは、夢はかなうっていう生きた証拠になってるよ。あなたが女優になったらそれはとても素晴らしいだろう。とっても凄いと思う!
それを実現する方法を見つける必要がある。きっとすごい女優になるよ。でも、私よりもあなたの方がより注目されたらどうする?私は今でもあなたと遊べてないのに。
もう一度、自分のアイデンティティと調和させよう。MMを行うには、必ずしもマジシャンである必要はないが、私のように強いアイデンティティが必要だ。
私は昨日、親友からいいことを学んだ。「あなた(のアイデンティティと)は、あなたが繰り返ししている同じ物事のことだ」。
私はその後に会った女性のためにマジックをした(彼女に会ってから約25分後だ)。私はマジックが大好きで、毎週何度もやっている。だから、私をはマジシャンなんだ。君の場合は何だい?
単語・解説
recollect/[rèkəlékt]リコレクトゥ/動詞/思い出す、記憶にある、回想する/Lv.2/recollection/[rèkəlékʃən]リコレクション/名詞/思い出すこと、想起、回想、記憶(力)/Lv.2
dig up/掘り起こす、耕す、掘り出す、発掘する、捜し集める、かき集める
rumor/rumour/[rúːmər]ルーマー/名詞/うわさ、風説、風評、流言、~とうわさする、~をうわさする/Lv.0
living proof/良い見本である
repeatedly/繰り返して、たびたび、再三にわたり
/repetition/[rèpətíʃən]レペティション/名詞/繰り返し、反復、再上演、復唱、多発、頻度/Lv.2/repetitive /[ripétətiv]リペティティヴ/形容詞/繰り返しの、反復的な、何度も繰り返す/Lv.3
recollect/[rèkəlékt]リコレクトゥ/動詞/思い出す、記憶にある、回想する/Lv.2/recollection/[rèkəlékʃən]リコレクション/名詞/思い出すこと、想起、回想、記憶(力)/Lv.2
afterall/after allやはり、(何だかんだ言っても)結局のところ、どのみち、所詮、(予想に反して)結局は、あれほど~しても、どうせ~なんだが、どうあろうと、~してきた今literally/文字どおり(に)、逐語的に、そっくりそのまま、(話)本当に、まさに
/literature/[lítərətʃər]リテラチャー/名詞 /文学(作品)、文学、文献、資料/Lv.0/literal/[lítərəl]リテラル/形容詞/文字通りの、逐語的な、一語一句ずつ、事実に即した、想像力に欠けた、融通が利かない、文字の、誤字/Lv.1/literacy/[lítərəsi]リテラシー/名詞/読み書きの(識字)能力、技能、知識、能力/Lv.3/literate /[lítərət]リテレイト/形容詞/読み書きができる、学問のある、学問・教養・識字能力のある、洗練された、文学通の、読み書きのできる/Lv.3/illiterate/[ilítərət]イリタレート/形容詞/読み書きのできない、字を知らない、無学の、ひどく無知な、教育のない、読み書きのできない人、無教養な人/Lv.3/illiteracy/[ilítərəsi]イリテラシー/名詞/非識字、文盲(差別語)、無学、無知、誤字/Lv.3
blogger/ブロガー/名詞 /ブロガー、ブログ作者/Lv.1/blog/ブログ/名詞/ブログに書く、ブログを更新する、ブログ(weblog →web-log →we-blog)/Lv.1
rumor/rumour/[rúːmər]ルーマー/名詞/うわさ、風説、風評、流言、~とうわさする、~をうわさする/Lv.0
living proof/良い見本である
repeatedly/繰り返して、たびたび、再三にわたり
/repetition/[rèpətíʃən]レペティション/名詞/繰り返し、反復、再上演、復唱、多発、頻度/Lv.2/repetitive /[ripétətiv]リペティティヴ/形容詞/繰り返しの、反復的な、何度も繰り返す/Lv.3