2019年8月12日月曜日

succinct/ruthless/perk/unanswered/salesman/allude/volunteer/mostly/seductively/courageous

英文
PUA Words&Phrases
Story-telling 5

2. Be succinct 
  Write your story out word for word and then gut it. Get rid of everything the listener doesn't need to know and doesn't care about. It's essential that you're ruthless here. Better to cut too much than too little. State the boring but necessary details as succinctly as possible. 

3. Lead in 
  This is how you start the story. The lead in should be congruent with the story to follow. Communicate using words, tonality and energy the type of story to follow. Some examples are, "Oh my God, the funniest/craziest/weirdest thing happened to me the other day!" or "Did you guys ever notice XXX?" or "You'll never believe this, check it out." 

4. Initial hook 
  An initial hook is something that makes peoples' ears perk up. It should be as close to the beginning of the story as possible and should be specifically chosen to make people lean in and pay attention. If your story is about something that happened to you at an S & M party, put that part up front! 
Bad: My friend called me the other day and left me a message to call him back. So I called him and he went on and on about his Mother's operation before finally telling me about this party he wanted to go to. Turns out, it's an S & M party! 
Good: So the other day I went to this S & M party! 

5. Unanswered questions 
  Craft your story so that there will be unanswered questions in the listener's mind. You want them to ask you questions that give you the opportunity to further increase your value. 
Example: So I was picking up my new car the other day and the salesman wouldn't stop asking me about my watch. The girl I was with finally told him we had to go so she could pick up her instrument for a concert she was doing that night. 
Unanswered questions:
- What kind of car did you just buy?
- What kind of watch were you wearing?
- Are you rich?
- Who was the girl you were with?
- What kind of performance did she have to get to? 

6. Allude, don't state directly 
  In the examples above you're alluding. You're alluding to the fact that you have money, as you just bought a new car and have a cool watch. You're alluding to the fact that you hang out with cool girls. Stated directly, any of this information would sound like bragging, so you allude to it. Make them ask you about it; don't volunteer it. 

7. Subcommunication 
  This has to do mostly with tonality. The same story can be told playfully, seductively or in a way that generates intrigue. Calibrate to your audience and know what you want to subcommunicate. 

8. Convey personality traits 
  In telling a story, you're telling someone a great deal about yourself. Know what personality traits want to convey. Craft your stories to subtly tell someone you're adventurous, rich, famous, creative, courageous, etc. 


日本語
2.簡潔であること
ストーリーを一言一句書き、それからばっさり削除する。聞き手が知らなくてもいいもの、気にしなくてもいいものはすべて消すことだ。ここでは冷酷であることが不可欠だ。カットが少なすぎるよりは、多すぎる方がいい。退屈だが必要な詳細部分については、できるだけ簡潔に述べる。

3.リードイン
これは物語の始め方だ。リードインは、続くストーリーと一致している必要がある。言葉、調子、エネルギーを使って、ストーリーのタイプを伝えよう。たとえば「ああ、この前私の身に起きた一番面白いこと、一番クレイジーなこと、一番変なことについて! 」、「XXXって気づいたことある?」、「君には信じられないかもしれないけど、チェックしてみようよ。」などだ。

4.初期フック
最初のフックは、聞き手の聴き耳を立てさせるものを言う。それは可能な限り物語の始まりに近くに出てくるべきだし、人々寄ってきて、注意を払うように特に選ばれるべきものだ。たとえば、もしあなたの話がS&Mパーティーで起こったことに関するものなら、その部分(S&Mパーティーで起こったということ)を前面に出さなくては!

悪い例 : 先日、友人から電話があって、折り返し電話するようにと伝言を残してきた。それで私は彼に電話をし、彼は母の手術のことについて何度も話し、そして最後に、彼が行きたいと思っているこのパーティーのことについて私に話したんだ。S&Mのパーティーだって!
良い例 : 先日、このS&Mパーティーに行ったんだ!

5.未回答の質問
聞き手の心に、答えの出ない質問が残るように、話を練り上げるべきだ。あなたは、彼らに質問をさせ、その答えは、あなたの価値をさらに高める機会を与えてくれる。

例:先日、新しい車を取りに行ったら、セールスマンは私の時計について聞くのをやめなかった。私が一緒にいた女の子は、彼女がその夜のコンサートに使う楽器を取りに行くために、そろそろ私たちは行かなければならない、と彼に言ってくれた。
(このストーリーに含まれる)未回答の質問:
-どんな車を買ったの?
-何の腕時計をしていたの?
-お金持ちなのかな?
-一緒にいた女の子は誰?
-彼女はどのような演奏をしなければならなかったのか?

6.ほのめかして、直接言わない
上の例で、あなたはほのめかしている。あなたは、新しい車を買い、かっこいい腕時計を持っているので、つまり、お金があるということをほのめかしている。また、クールな女の子たちと付き合っていることも。
つまり、直接これらの情報を伝えるとするならば、自慢話のように聞こえてしまうので、これらのことはほのめかすのだ。彼女たちに、それについてあなたに尋ねさせるようにしてくれ; 自ら進んで提供してはいけない。

7.副次的なコミニュニケーション要素の意識
これは主に声の調子に関係している。同じ話でも、ふざけたように、誘惑的に、あるいは興味をそそる方法で、話すことができる。リスナーに合わせて調整し、サブコミュニケーションで何を伝えるかをを決定する。

8.個人の(性格、特色)を伝える
物語を語るとき、あなたは自分自身について多くのことを誰かに話している。どんな性格特性を伝えたいのかを知っておくのが良い。冒険好き、金持ち、有名人、創造的、勇気がある、などのこと、をさりげなく伝えるために、自分の物語を作ろう。


単語・解説
succinct/[səksíŋkt]サクスィンクト/形容詞/簡潔な、簡明な、簡潔な表現をする、きつく巻いた/Lv.3
 > succinctly/サクスィンクトリ/副詞/簡潔に/Lv.3
gut/[gʌ́t]ガット/ 名詞、動詞/管、胃腸、腸、はらわた、臓腑、中心部、最重要部、直感、感性、胆力、度胸、ガット(糸)、内臓を取る、はらわたを抜く、要点を抜き取る、台無し(骨抜き)にする、内部を破壊する、感情をかきたてる/Lv.3
get rid of/取り除く、駆除する、一掃する、処分する、別れる、追放する、追い出す/
ruthless/[rúːθləs]ルースレス/形容詞/無慈悲な、非情な、冷酷な、無情な、断固とした/Lv.3
lead in/~でトップに立つ、(次の動き)に入る、話を~で始める
perk/[pə́ːrk]パーク/動詞/突き出る、ピンと立つ、元気になる、明るく振る舞う、立たせる、~を突き出させる、(人)を元気づける、明るくさせる、活性化する/Lv.3
chosen/chooseの過去分詞形 choose-chose-chosen
up front/up-front/アップフロント/形容詞、副詞/前もって(の)、前払いの(で)、先行投資の、活動の前線の、最前列の(に)、前衛の、最新流行の、重要な、傑出した、目立つ、経営に関する、管理部門の、管理職の、経営陣の、直接的な、率直な、正直な、ざっくばらんな、正直に、ざっくばらんに、フォワードの位置に/Lv.3
unanswered/アンアンサード/形容詞/返答(返事)のない、うやむやにされた、報われない/Lv.3
salesman/[séilzmən]セイルズマン/名詞/セールスマン、男性販売員/Lv.1/saleswoman/セイルズウマン/名詞/女性販売員/Lv.1
concert/動詞[kənsə́ːrt]名詞[kɑ́nsərt]コンサート/名詞/音楽会、演奏会、コンサート、一致、調和、提携、統一、協調行動、協定(協力)する、~を調整する、~を考案する、ひねり出す、計画する/Lv.0
allude/[əlúːd]アルード/動詞/それとなく言う、暗に示す/Lv.3
volunteer/[vɑ̀ləntíər]ヴァランティーア/名詞/ボランティア、ボランティア、奉仕活動家、篤志家、志願兵、自生植物、無償労務の提供者、任意行為者、不動産の無償譲受人、無償で働く、ボランティアの、自生の、奉仕活動を行う、ボランティア活動をする、志願する、~をボランティア活動に当てる、~の活動をボランティアで行う、~を自発的に行う、~を任意に提供する、(人)に手助けを申し出る/Lv.0
subcommunication/サブコミュニケーション/名詞/直接的でないコミュニケーション、言語によらず、ボディランゲージや、無意識に訴えること、言外の意味を込めるなど/Lv.3
mostly/[móus(t)li]モウストゥリ/副詞/大部分は、主に、普通は、大抵は/Lv.1
seductively/セダクティブリ/ 副詞/誘惑するように、艶めかしく/Lv.3
audience/聴衆、観客、観衆、視聴者、読者、ファン/
/audio/[ɔ́ːdiòu]オーディオウ/形容詞、名詞/可聴音(周波数)の、送信の、受信の、再生の、音声部、送信、受信、再生、音響機器、オーディオ、音声信号、可聴帯域(周波数)/Lv.0
courageous/[kəréidʒəs]カレイジャス/形容詞/勇気のある、勇敢な、精神的に強い/Lv.2